uw huidige locatie:  Home > Motoren > Turbo

Turbo

Als het om turbo’s gaat bent u aan het juiste adres voor Cosworth motoren zijn vele modificaties   mogelijk al naar gelang het gewenste vermogen.

Van T3 ,hybride T3 tot aan GT 40, hybride GT 40.

Let wel vanaf T4 is ombouw naar een ander motormanagent gewenst.

Hieronder een lijst aan standaard turbo’s en modificaties.

De ultieme turbo’s voor Cosworths

Turbo’s voor de 2WD, 4WD, RS500 sierra’s en de Escort Cosworth:

T38

Druk start bij 2400 rpm
Volledige druk max. 1.8 bar bij 2800 rpm
Geen drukverlies tot 6700 rpm
Meer koppel en vermogen dan de T34 over het volledige toerengebied
Max haalbare vermogen turbo 430 pk bij 1.8 bar

GT30

Druk start bij 2600 rpm
Volledige druk max 2.2 bar bij 3000 rpm
Geen drukverlies tot 7500 rpm
Meer koppel en vermogen dan de T38 over het volledige toerengebied
Max haalbare vermogen turbo 540 pk bij 2.2 bar

Specs voor bijde turbo’s:

Dubbel kogel gelagerd voor snellere respons turbo.
Lagerhuis olie gekoeld.
Speciaal gemodificeerd turbinehuis.

Voor deze turbo’s is het een must om het programma van de ECU aan te passen.
Performance is mede afhankelijk van de opbouw van de motor.

Sierra Cosworth 2WD hybride turbo’s

Stage 1 280-300 pk Max boost 18 psi
Stage 2 320-340 pk Max boost 22 psi
Stage 3 360-380 pk Max boost 24-26 psi
Stage 4 400-420 pk Max boost 26-28 psi
Stage 5 440-460 pk Max boost 30 psi
Stage 6 480-500 PK Max boost 34 psi

Sierra Cosworth 4WD hybride turbo’s:

Stage 1 320-340 PK Max boost 18-20 psi
Stage 2 340-360 PK Max boost 22-24 psi
Stage 3 380-400 PK Max boost 26-28 psi

Escort Cosworth hybride turbo’s

Stage 1 320-340 pk Max boost 18-20 psi
Stage 2 340-360 pk Max boost 22-24 psi
Stage 3 380-400 pk Max boost 26-28 psi
Stage 4 420-450 pk Max boost 26-28 psi

Specs van deze stage’s:

360° trust bearings.
Dubbele afdichtingsringen op de turbine as.
Bij diverse stage’s:
Inconel as met cut back turbineblades.
Gepolijste wastgate.
Verschillende actuatoren.
Gemodificeerde compressorhuizen.

Voor deze turbo’s is het een must om het programma van de ECU aan te passen.
Performance is mede afhankelijk van de motoropbouw.