uw huidige locatie:  Home > Motoren

krukas

Krukas behandeld op onze specificaties, lichte aan passing aan de krukaswangen en gepolijst. Krukassen leveren wij in diverse slagverstellingen, zodat de motorinhoud vergroot wordt van bijvoorbeeld 2000 cc naar 2300 cc.

Farndon en Arrows zijn standaard merken in ons assortiment.


zuigers

Zuigers van het Merk JE,

Zuigers van het merk JE is een top product, zij maken zuigers voor alle doeleinden non Turbo, Turbo, Dragster en Nascar. De ervaring is ongekend, JE heeft voor ons alle turbo zuigers van compressie verhouding 6.9 tot aan 9.3 gepattendeerd.


Management

 600pk dyno tested motor.

HB motorsport heeft gekozen voor het Pectel motormanagent systemen en raychem kabelbomen ,voor de type T2 en T6. Bijde systemen sequentiele injectie.

T2  kan zowel 1 als 2 injectoren per cilinder aansturen en heeft 3 extra uitgangen.

T6 kan zowel 1 als 2 injectoren per cilinder aansturen en heeft 6 extra uitgangen.

Uitgangen zijn bijv: Fan control, Air-injectors, Toerenteller, Waterinjectie, ALS (Antilag system), Launch control, shift control.


drijfstangen

Drijfstangen van het merk carello met een aangepaste rod/ratio. Het aanpassen van de   drijfstangen strekt tot aanbeveling boven de 350 pk, de zijdelingse drukken aan de inlaatspruitstukzijde is al na 50000 km meetbaar waardoor ovaliteit onstaat en de druk in het onderblok toeneemt.

Carrillo en Saenz zijn een van de weinige fabrikanten die drijfstangen op specificatie maken. Wij hebben de ideale rod/stroke ratio berekend met als resultaat een motor die 9200 toeren aan kan,niet met hydrailische klepstoters.


bouwen

200 onderblok cosworth voorzien van nikasil liners en 10 longstuds,dit is het ultime op het gebied van opbouw van een cosworth onderblok,ombouw naar nikasil liners kan alleen ism 10 longstuds om het verder vervormen van het onderblok tegen te houden. Nikasil liners kunnen enorme cilinder-drukken aan en zal de levensduur met hoge vermogens ten goede komen.

200 onderblok cosworth voorzien van nikasil liners en oliejets, oliejets die op deze manier gemonteerd worden zij betrouwbaarder dan op de originele manier dmv een leiding aan de oliepomp. Oliejets moeten pas gaan werken bij 2500 rpm.